Protocol Coronavirus

Protocol Coronavirus Ferron Optiek

 

Algemeen

  • Maximaal 6 personen in de winkel (personeel niet meegerekend);

  • Kom zo veel als mogelijk alleen of met een beperkt aantal personen;

  • Maximaal 2 verkopen tegelijk;

  • Minimaal 1,5 meter afstand houden;

  • Personen met ziekteverschijnselen (neusverkoudheid en/of hoesten en/of koorts)zijn niet welkom;

  • Personeel heeft het recht om mensen met ziekteverschijnselen niet te helpen;

  • Geen fysiek contact;

  • Na elke klant worden handen gewassen / gedesinfecteerd;

  • Producten, materiaal, apparatuur en oppervlakte worden voor en na gebruik gereinigd;

  • Er wordt zoveel als mogelijk op afspraak gewerkt;

  • Kanten met afsprak hebben voorrang;

  • Bij klanten wordt nagevraagd of ze aan de gezondheidsregels voldoen;

  • Deurklink wordt regelmatig gereinigd.

 

Ontvangst, balie

  • Er wordt zoveel als mogelijk op afspraak gewerkt, conform de algemene richtlijnen;

  • Personen zonder afspraak worden geholpen mits er geen andere afspraken zijn;

  • Kan een persoon zonder afspraak niet geholpen worden, wordt er een afspraak gemaakt voor een ander moment;

  • Bij het maken van de afspraak en bij ontvangst in de winkel wordt er gecheckt of er geen ziekteverschijnselen zijn.

  • Bij ziekteverschijnselen wordt er een nieuwe afspraak voor een later moment gemaakt;

  • Alle personen dienen bij binnenkomst de handen te desinfecteren;

  • Bij de balie staan de klanten zoveel als mogelijk bij het lagere gedeelte;

  • Personeel staat bij het hogere gedeelte of in ieder geval op 1,5 meter afstand.

 

Oogmeting

  • De apparatuur voor oogmeting is automatisch, zodat de 1,5 meter afstand mogelijk is;

  • Bij de apparatuur waar 1,5 meter niet mogelijk is, zitten schermen tussen;

  • Apparatuur wordt voor en na elke klant gedesinfecteerd (zoveel mogelijk in het aanwezigheid van de klant).

 

Monturen

  • Alle monturen worden schoongemaakt voor ze in de rekken worden geplaatst;

  • Klanten pakken zelf de monturen om te passen;

  • Monturen worden in de bakjes op tafel neergelegd;

  • Personeel maakt de monturen schoon en hangen ze terug in de rekken;

  • Bakjes en tafel worden na elke klant schoongemaakt;

  • Personeel werkt met handschoenen aan;

  • Er is een duidelijk scheiding tussen de kinder monturen en de volwassene monturen;

  • Er wordt zoveel als mogelijk 1 klant tegelijk geholpen.

 

 

 

 

Afstellen, afpassen en service

  • Afstellen, afpassen en service wordt ook zoveel als mogelijk op afspraak gedaan;

  • De klant wordt zoveel als mogelijk gevraagd zelf de bril op en af te doen;

  • Afstellen wordt zonder verdere aanraking en met een afstand van 1,5 meter gedaan;

  • Indien de 1,5 meter niet te waarborgen is, wordt er gewerkt met een barrièrescherm (Cor)

  • Personeel werkt met handschoenen aan;

  • Bril wordt tussendoor regelmatig schoongemaakt;

  • Balie en werkruimte worden daarna schoongemaakt;

  • Voor en na de tijd worden handen gedesinfecteerd / gewassen.

 

Contactlenzen:

  • Er worden geen contactlensaanpassingen en contactlenscontroles gedaan;

  • Lenzen kunnen online/email/telefonisch besteld worden bij geen klachten en voor vervolg lenzen bij reeds bestaande lensklanten;

  • Lenscontrole wordt over een halfjaar of zodra mogelijk alsnog uitgevoerd;

  • Bij klachten: (telefonisch) doornemen, mocht er dringend iets nodig zijn, in overleg kijken naar een passende oplossing in overleg met klant en binnen de richtlijnen van RIVM / overheid;

  • Bij afhalen worden de lenzen op de balie gelegd, klant pakt deze zelf.

 

Afrekenen:

  • Zoveel als mogelijk per pin of overmaken;

  • Klanten staan bij de lage gedeelte van de balie;

  • Personeel bij het hoge gedeelte of in ieder geval op 1,5 meter afstand;

  • Producten worden op de balie gelegd en niet aangegeven;

  • Pinapparaat wordt na elke klant gedesinfecteerd;

 

 

 

Maak een afspraak!
Back To Top